15 beneficii ale Google My Business Profile (Avantaje GMB)

In acest articol, veti gasi o lista a principalelor beneficii ale “Profilului Companiei” pe Google.

Cunoscut si sub numele de  Google Business Profile (Profilul Companiei, in limba romana), sau pur si simplu, GBP acest profil unic al companiei tale pe Google, ofera o valoare extraordinara pentru marketingul digital.

Dupa cum veti descoperi mai jos, cele mai importante avantaje Profilului Companiei includ atragerea mai multor clienti tinta, listarea pe Google Maps, imbunatatirea SEO local (optimizarea pentru motoarele de cautare) si cresterea conversiilor.

Daca nu aveti inca o inregistrare Google Business creata pentru compania dvs., indiferent daca este o afacere mica sau o corporatie mare, lista de beneficii  de mai jos va va convinge sa creati una astazi.

Ce este Profilul Companiei pe Google?

Profilul Companiei pe Google este un instrument online care permite companiilor si organizatiilor sa isi gestioneze prezenta online in Cautarea Google si Harti Google. Scopul  Profilul Companiei  pe Google este de a ajuta companiile locale sa obtina o vizibilitate mai mare pentru cautarile locale relevante.

In Noiembrie 2021, Google a redenumit Compania mea pe Google in Profil de companie Google. Prin urmare, veti vedea adesea acesti doi termeni folositi interschimbabil online si in publicatii. GMB este acronimul pentru Compania mea pe Google, care este, de asemenea, folosit in mod obisnuit pentru aceasta proprietate Google

Beneficiile  Profilului Companiei pe Google

  1.  Profilul Companiei pe Google este gratuit

Unul dintre avantajele de top ale  Profilul Companiei  este ca este absolut gratuit pentru oricine sa se inregistreze si sa il foloseasca pentru compania sa. Aceasta include proprietarii unici, parteneriatele, firme dar si corporatiile.

Accesati google.com/business/ pentru a obtine gratuit profilul dvs. de afaceri Google pentru locatia sau zona dvs. de servicii.

 

  1. Facand un profil GBP iti pui afacerea pe Google Maps

Un alt beneficiu foarte important al GBP este ca adauga locatia companiei tale pe Google Maps. Avantajul evident aici este ca potentialii clienti iti pot gasi apoi locatia sau adresa comerciala fara a fi nevoie sa cunoasca adresa site-ului tau.

Dar partea si mai buna a adaugarii la Google Maps este ca Google ofera capabilitati de mesagerie in Maps, care iti permit sa comunici cu clientii in timp real. Companiile cu un profil Google Business verificat, pot trimite mesaje persoanelor direct din aplicatia Google Maps, care este metoda preferata de comunicare pentru multi oameni prin intermediul dispozitivelor lor mobile.

  1. Profilul de afaceri Google va pune in listele pachetelor locale

A fi adaugat pe Google Maps este un avantaj evident pentru orice companie. Dar unul dintre beneficiile Google Business nu atat de evidente, este aparitia companiei dvs. in listele pachetelor locale.

Pachetul local de la Google (cunoscut si ca pachetul de 3) este o caracteristica unica in Cautare care listeaza trei inregistrari de afaceri locale deasupra rezultatelor cautarii organice. Aceasta inseamna ca compania dvs. se poate clasa pe cea mai buna pozitie pe Google fara a fi nevoita sa concureze pentru una dintre primele 10 pozitii organice, ceea ce, in unele piete, poate fi foarte greu de realizat fara a avea un buget mare pentru a plati pentru pentru listare.

Ceea ce multi proprietari de afaceri nu stiu este ca, doar creand o lista de profil de afaceri Google, va cresteti sansele de a fi prezentat in pachetul de 3 local Google. De fapt, expertii SEO de la Moz raporteaza ca semnalele Google My Business reprezinta 25% din algoritmul de clasare pentru Local 3-Pack. Celelalte semnale de top includ calitatea backlink-urilor catre site-ul dvs., numarul de recenzii online si o buna optimizare SEO pe pagina.

Totusi, totul incepe cu configurarea Profilului dvs. de companie pentru a va imbunatati sansele de clasare in pozitia Local 3-Pack in Cautarea Google.

  1. Google My Business Lists ofera beneficii de vizibilitate mai mare

Daca combinati cele doua avantaje anterioare Compania mea pe Google (fiind prezentate in Maps si Local 3-Pack), veti realiza rapid beneficiile majore de vizibilitate pe care aceste functii le pot oferi companiei dvs.

Google Local Pack ocupa o mare parte din rezultatele cautarii Google organice si este primul lucru pe care il va vedea fiecare utilizator atunci cand efectueaza o interogare de cautare locala. In plus, Pachetul local si Harti Google ofera utilizatorilor informatii esentiale de care au nevoie despre afacerea dvs. in lista dvs.

Aceste caracteristici de vizibilitate includ:

  • Nume de afaceri
  • Examinati evaluarile cu stele
  • Gama de preturi
  • Adresa
  • Numar de telefon
  • Ore de afaceri
  • Link website
  • Directii

Pe Google Maps, Profilurile de afaceri includ, de asemenea, o sectiune de intrebari si raspunsuri, fotografii, orele populare bazate pe datele vizitatorilor, profiluri de retele sociale conectate si multe altele. Un profil GMB este una dintre modalitatile de top pentru a obtine backlink-uri de la Google pentru a imbunatati PageRank-ul site-ului dvs. pentru SEO.

  1. GMB creeaza avantaje clientilor

Potrivit Google, cele doua avantaje foarte importante ale completarii profilului dvs. includ:

  • Clientii au de 2,7 ori mai multe sanse sa considere o companie ca fiind una cu reputatie, daca gasesc un profil complet de companie in Cautarea Google si Harti.
  • Clientii au sanse cu 70% mai mari sa viziteze si cu 50% mai multe sanse sa ia in considerare achizitionarea produselor sau serviciilor de la companii cu un Profil de companie complet.

Una dintre cele mai dificile parti ale conducerii unei companii este construirea increderii cu potentialii dvs. clienti si o inregistrare Compania mea pe Google poate ajuta la insuflarea increderii oamenilor cu care compania dvs. este in contact.

  1. Profilul de afaceri Google permite oamenilor sa lase recenzii

In lumea afacerilor in ritm rapid de astazi, in care fiecare companie sustine ca produsul sau serviciul sau este „cel mai bun”, este evident de ce a existat o crestere masiva a scepticismului consumatorilor. De asemenea, este clar de ce atat de multi consumatori cauta recenzii inainte de a lua o decizie finala de cumparare.

Potrivit unui sondaj realizat de Dimensional Research, 90% dintre respondentii care si-au amintit ca au citit recenzii online au sustinut ca recenziile pozitive le-au influentat deciziile de cumparare, in timp ce 86% au spus ca recenziile negative le-au afectat alegerea de produse sau servicii de cumparat.

In plus, datele Shopify arata ca aproximativ 68% dintre consumatori vor citi patru sau mai multe recenzii online inainte de a avea incredere intr-o afacere.

Din fericire, Profilurile de afaceri Google permit oamenilor tai sa lase recenzii despre compania ta care apar in inregistrarea ta. In plus, tu, in calitate de proprietar al afacerii, poti raspunde la aceste comentarii. Aceasta functie de recenzie publica poate functiona in avantajul dvs., ajutand clientii potentiali sa vada cat de bune sunt produsele si serviciile dvs., precum si modul in care raspundeti atat la comentariile pozitive, cat si la cele negative.

Dupa cum puteti vedea, recenziile Compania mea pe Google sunt o modalitate excelenta de a va imbunatati brandingul si de a crea o pozitionare mai pozitiva pe piata.

  1. Evaluarile companiei mele pe Google cresc numarul de conversii

In extinderea beneficiilor anterioare oferite de Compania mea pe Google cu privire la recenzii, evaluarile cu stele pe care le primeste profilul dvs. pot creste conversiile pentru compania dvs. Unei companii cu 50 de recenzii si o evaluare de 4,5 stele, de exemplu, ii va fi mult mai usor sa converteasca clientii potentiali noi in clienti de cumparare, deoarece exista dovezi sociale (adica, incredere intrinseca) atasate acelor evaluari pozitive.

  1. Fotografiile GMB ofera multe beneficii

Prin configurarea unui Profil Compania mea pe Google, puteti adauga fotografii in inregistrarea dvs. care pot imbunatati si mai mult relatiile cu clientii.

Cele mai importante trei beneficii GMB ale adaugarii de fotografii la profilul dvs. includ:

  • Constientizare imbunatatita a marcii: clientii va pot identifica mai usor marca atunci cand incarcati imagini cu logo-ul dvs.
  • Implicare sporita: prin adaugarea de fotografii interioare si exterioare, imagini cu cele mai populare produse, imagini de la evenimente recente etc., oamenii va pot vizualiza unitatea si pot experimenta cum este sa fiti client inainte de a va vizita locatia.
  • Mai multa incredere: adaugarea unei multitudini de fotografii la profilul tau care reprezinta afacerea ta, poate creste si mai mult increderea pe care oamenii o au in compania ta. Marcile care sunt transparente si care demonstreaza ca nu au nimic de ascuns, construiesc mai multa autenticitate in randul consumatorilor.
  1. Profilul de afaceri Google este un site web oficial pentru compania dvs

Daca sunteti un nou proprietar de afaceri, este posibil sa nu aveti inca un site web. Si daca acesta este cazul, unul dintre avantajele de top Google Business de care te vei bucura este ca poti crea un site web gratuit si oficial pentru compania ta, in cateva minute.

Acest ghid Google GMB despre cum sa incepeti cu un site web, contine procesul complet pas cu pas pentru configurarea unui site optimizat pentru dispozitive mobile, care sa va reprezinte afacerea. Dar, in esenta, ghidul Google va folosi automat informatiile si fotografiile din profilul dvs. de companie pentru a crea un site pe care il puteti personaliza cu teme, fotografii si text.

  1. Compania mea pe Google este publicitate gratuita (beneficiu major)

Derularea unei campanii Google Ads este o strategie populara pentru a obtine o companie listata in partea de sus a paginilor cu rezultatele cautarii. Cu toate acestea, acest lucru costa bani si, pentru unele expresii de cuvinte cheie competitive, un singur clic de utilizator poate costa 50 USD sau mai mult. (Consultati acest ghid asociat despre tipurile de cuvinte cheie din Google Ads pe care le puteti utiliza pentru aceste campanii.)

Dar crearea si optimizarea unei inregistrari Google My Business, pe de alta parte, va ofera o forma gratuita de publicitate pe Google care va ofera expunere tintita pe motorul de cautare fara niciun cost. Consultati aceasta lista de verificare pentru optimizarea Compania mea pe Google pentru o lista completa de pasi pe care ii puteti urma pentru a va optimiza inregistrarea pentru SEO.

Asa cum se mentioneaza in acest articol despre preturile Compania mea pe Google, companiile de marketing digital percep cateva sute de dolari pe luna pentru a va gestiona inregistrarile GMB, asa ca este foarte rentabil sa faceti aceasta activitate singur.

  1. GMB poate creste traficul pe site

Daca luati in considerare toate avantajele enumerate pana acum in acest ghid, este clar ca vedeti cat de mult poate creste un profil GMB traficul pe site-ul dvs. Aceasta singura proprietate Google poate ajuta un numar nelimitat de persoane sa gaseasca afacerea dvs. online si sa faca clic pentru a va vedea site-ul.

Si cu cat primeste mai multi vizitatori pe site-ul dvs., cu atat aveti mai multe oportunitati de a converti acesti utilizatori in clienti. Asadar, beneficiul de a avea un Profil Compania mea pe Google este extrem de valoros pentru a obtine mai mult trafic de cautare organic pe site-ul dvs. pentru care nu trebuie sa platiti.

  1. Profilul de afaceri Google ofera beneficii Customer Insight

Cum ati dori sa aflati mai multe despre clientii dvs. fara a fi nevoie sa efectuati sondaje sau sa intrebati fiecare persoana care intra pe usa dvs.?

Ei bine, Profilurile de afaceri Google va pot oferi informatii importante despre clientii dvs. fara a fi nevoie sa interactionati direct cu acestia.

In interiorul contului dvs. GMB, aveti acces la un set puternic de analize care va poate oferi o intelegere mai profunda a bazei dvs. de clienti si a cat de bine functioneaza inregistrarea dvs. in rezultatele cautarii. Puteti apoi sa luati aceste date pentru a imbunatati afacerea dvs., relatiile cu clientii si lista de profil pentru a obtine mai multe clicuri.

Informatiile cheie pe care le puteti obtine din contul dvs. Profilul Compania mea pe Google includ:

  • Vizualizari: un raport al numarului de ori cand profilul, fotografiile si postarile dvs. au fost vazute de catre cei care cauta.
  • Interogari de cautare: o lista de cuvinte cheie pe care le folosesc utilizatorii pentru a va gasi afacerea online.
  • Implicare: o analiza a postarilor de afaceri care obtin cea mai mare activitate de la cei care cauta. GMB are o functie care va permite sa partajati mesaje (adica, postari) care apar in panoul local din Cautarea Google si pe Google Maps, pentru ca oamenii sa le vada.
  • Public: o detaliere a varstei, sexului si locatiei persoanelor care cauta si care va descopera inregistrarea companiei Google.
  • Clicuri pe site: un raport al numarului de persoane care fac clic pe site-ul dvs. din lista de profil Google.
  1. Compania mea pe Google creste gradul de implicare a marcii

Un aspect puternic al unei inregistrari Google My Business este ca poate creste implicarea oamenilor fata de marca dvs. online. In plus, o mare parte din aceasta implicare are loc pe motorul de cautare Google.

Mai devreme in aceasta postare, am mentionat un raport Moz despre semnalele de clasare Google My Business. O alta parte cheie a modului in care algoritmul de clasare local al Google functioneaza pentru pachetul local, o reprezinta semnalele comportamentale, care se bazeaza pe implicare. Aceste valori ale activitatii includ rata de clic, clicurile mobile pentru a apela si inregistrarile.

  1. GMB ajuta oamenii sa-ti gaseasca vitrina (locatia)

Daca afacerea dvs. depinde de clientii care au acces, atunci maximizarea beneficiilor SEO cu un profil GMB optimizat este esentiala pentru a ajuta oamenii sa va gaseasca vitrina. Potrivit Safari Digital, „97% dintre utilizatori au cautat online pentru a gasi o afacere locala”. Deci, dovezile sunt clare ca un profil GMB este crucial pentru orice proprietar de afaceri care detine o locatie fizica si care doreste sa fie gasit de mai multi clienti locali.

  1.  Profilul de afaceri Google imbunatateste clasarea in motoarele de cautare

Dupa cum ati descoperit in aceasta lista de avantaje Compania mea pe Google, exista multe moduri prin care o inregistrare GMB va poate imbunatati clasamentul in motoarele de cautare. Acest lucru este valabil mai ales pentru SEO local.

Avand un profil de afaceri Google, este mai probabil ca afacerea dvs. locala sa apara in motorul de cautare atunci cand oamenii cauta companii din apropiere, folosind Cautarea Google si Harti Google. Acesta este scopul final al oricarei strategii de optimizare pentru motoarele de cautare: sa-ti cresti clasamentul in Google cat mai mult posibil, la cel mai mic cost.

Puteti consulta acest ghid despre beneficiile SEO local, care include o strategie detaliata pentru a ajuta lista dvs. GMB sa se claseze mai sus in motoarele de cautare pentru cautari localizate.

Mai multe avantaje ale profilului de afaceri Google

Daca lista de beneficii de mai sus nu a fost suficienta pentru a va convinge sa configurati un profil de afaceri Google, atunci va incurajam sa luati in considerare aceste avantaje suplimentare ale unei inregistrari GMB:

  • 97% dintre oameni invata mai multe despre o companie locala online, decat oriunde altundeva. (Hubspot)
  • 91% dintre adulti folosesc motoarele de cautare pentru a gasi informatii. (Sagapixel)
  • 90% din cota de piata a motoarelor de cautare este capturata de Google. (Oberlo)
  • 64% dintre consumatori au folosit Compania mea pe Google pentru a gasi detalii de contact pentru o afacere locala. (Brightlocal)
  • 56% dintre actiunile din inregistrarile Compania mea pe Google sunt vizite pe site-uri web. 24% dintre actiuni sunt apeluri catre afaceri. Si 20% dintre actiuni sunt cautari directe. (Bloguri zilnice)
  • 46% din toate cautarile au intentie locala. (SearchEngine Roundtable)
  • 16% dintre companii primesc mai mult de 100 de apeluri in fiecare luna doar de la GMB. (Publer)

 

Acum ca stiti care sunt avantajele de a avea un Profil Compania mea pe Google, puteti vizita aceasta pagina cu instructiuni despre cum sa va inregistrati afacerea pe Google, pentru a incepe sa va creati inregistrarea sau sa aflati detaliile complexe despre cum functioneaza Compania mea pe Google.

Rezumatul beneficiilor Compania mea pe Google (GMB).

Speram ca v-a placut acest ghid despre beneficiile de top ale Compania mea pe Google.

Dupa cum ati descoperit, exista multe avantaje Google My Business pe care le puteti obtine prin simpla configurare a unui profil GMB pentru compania dvs. Cele mai comune beneficii Google Business includ clientii mai directionati, afisarea locatiei dvs. in Google Maps, imbunatatirea SEO local a site-ului dvs. si inregistrarea unei cresteri a conversiilor.

Autorul Articolului

Marian Dumitru

Am peste 12 ani experienta in comertul online din Romania. Am inceput ca proprietar de magazine online unde am invatat ce inseamna Marketing-ul Online. 

Imi place sa descopar lucruri noi si sa le impartasesc cu tine. Urmareste toata seria de postari deoarece vei invata tot ce ai nevoie in materie de marketing online.

Contact:

Email: contact@recenziipozitive.ro

Tel: 0772282719

Adresa Office: Bd Precizie nr 3A

Our Blogs

Related Blogs & News

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua

Cum Putem Pierde Clienți din Cauza Recenziilor Negative și Cum Să Evităm Acest Lucru

15 Beneficii Ale Google My Business Profile